tirsdag den 26. juni 2012

Krudtuglens første mad - et slag for økologien

I min søgen efter forskellige økologiske varer på nettet stødte jeg på denne lækre side - Økobarn - og synes det ville være en god ting at dele med jer kære læsere også. Siden er drevet af Økologisk Landsforening og giver god viden omkring økologiske råvarer samt tips og idéer til økologisk madlavning.

Jeg har valgt at jeg herinde gerne vil dele nogle af opskrifterne fra deres brochure Krudtuglens første mad, som du kan finde HER, da de simpelthen lyder så lækre og så har i muligheden for selv at læse brochuren som er hjælp, når i selv skal i gang med den første skemad derhjemme. Den fortæller om de forskellige råvarer, hvornår din lille pode kan spise hvad og sammenligner ikke-økologiske varer med de økologiske. Brochuren er udgivet i samarbejde med Nestlé.

På resten af siden finder du en masse information om økologi generelt, idéer og opskrifter til babymad, jeres familiemad også til vegetarer og 10 gode grunde til at vælge økologi til i din hverdag.

Jeg synes det er en rigtig god og informativ side. Den kan godt være lidt skræmmende med alle de facts der lægges for dagen, men jeg tror også siden kan være med til at vi lige tænker en ekstra gang over, hvad vi putter i vores kurv af råvarer og udsætter vores krop for. Jeg er ikke øko-fanatiker, men jeg går ind for at vi har et frit valg og med alle de informationer på denne side, kan vi også bevidst vælge eller fravælge økologien. Jeg vælger selv til, hvor jeg har råd og det jeg altid køber økologisk er mine havregryn, Elias' sødmælk og æg.

Jeg håber i vil tage et kig derind om ikke andet, så for at få en masse ny viden og inspiration, som i kan føre videre med jer.

Rigtig god fornøjelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print