søndag den 25. juli 2021

Protein pandekager

Jeg vil gerne dele opskriften på mine go to pandekager, som jeg er helt vild med og yngstebarnet herhjemme er også rigtig glad for at spise dem. De er lavet på hytteost, æg og Fiber Husk (den gule) og så mætter de bare helt vildt! Du får en masse protein indenbords og nul stivelse - det vil sige, at blodsukkeret er stabilt i længere tid og mæthedsfornemmelsen er i top.


Jeg bager dem i "amerikansk pandekage" format, på en pande med fire stegeflader, så jeg kan bage fire ad gangen. Dejen bliver ret hurtig tyk og kan være lidt svær at fordele ud i panden, så jeg bruger en ekstra ske til hjælp. Jeg får i alt 12 pandekager ud af portionen.


Opskriften kommer fra Jane Faebers (også kendt som Madbanditten) kogebog MADGLAD, som i øvrigt er en skøn kogebog og varmt kan anbefales!

Protein pandekager
(10-12 stk.)

Du skal bruge:
4 æg
200g hytteost
1 spsk. FiberHusk (den gule)
lidt salt
smør eller kokosolie til at stege i (jeg bruger altid smør)

Blend hytteost og æg med en stavblender. Når du har en ensartet konsistens tilsættes FiberHusk og salt og der blendes igennem.

Varm stegepanden op, smelt smørret eller kokosolien på panden og steg pandekagerne på begge sider, til de er gyldenbrune.

Tip: vend først pandekagerne, når du kan se, at massen på toppen bliver lidt mere fast i det - så er de klar til at vende og du får ikke dej ud over det hele.

Bon appetit...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print