mandag den 21. maj 2012

Annas hjemmelavet drikkeyoghurt

Jeg fik lige muligheden for endnu en gang at introducere en gæsteskribent på bloggen, nemlig Anna, som er mor til Carl og har endda sit eget lille sted her i blogland. Har du lyst til at følge Anna, Carl og Axel i deres gøren og laden, så læs med her: Carls Candy

Anna luftede en dag en lille note om, at hun selv laver drikkeyoghurt til Carl, som han kan have med i vuggestuen og så blev man jo lidt nysgerrig. Jeg fik også lov til at dele opskriften med jer kære læsere og skal helt bestemt selv have afprøvet denne lækre sag, som jo sagtens kan være en del af et sundt og velnærende mellemmåltid.


Hjemmelavet drikkeyoghurt
A38 eller anden sødmælksyoughurt uden smag, tilsætningsstoffer, sukker o.lig.
Sødmælk til at fortynde med
evt. lidt frugtmos (uden sukker)
1 tsk. usaltet økologisk tahin (sesampasta) kan købes hos forskellige helsekostbutikker

Kom det hele i en flaske (som også må bruges til fødevareopbevaring) og ryst det godt sammen (tahin er ret  klæbrigt) Det er bedst at lave yoghurten dagen før, så det tager mere smag.

Rigtig god fornøjelse med rysteriet og kom endelig gerne på feedback, når i ar fået afprøvet denne spændende sag!

1 kommentar:

  1. Vi fik afprøvet drikkeyoghurten sidste weekend, men jeg tror jeg kom til at putte for meget tahin i og bærpureen jeg havde lavet var nok ikke den lækreste til blandingen, for Elias var ikke voldsomt begejstret for den. Det skal dog prøves igen, både naturel og måske med banansmag...

    SvarSlet

Print