onsdag den 27. juni 2012

Mies GUDE-muffins

Jeg var så heldig, da jeg postede opskriften på gulerodspandekager i går at få en opskrift på nogle absolut lækre muffins bytte. Dem har jeg prøvet af i dag og de er et hit både blandt store og små og så er det en sundere version end man måske er vant til med de hersens muffins.

Så jeg vil sige en stor tak til Mie, som har været så sød at lade mig dele opskriften med jer kære læsere og jeg kan kun sige, at jeg skulle have lavet dobbeltportion, for de kommer til at forsvinde som dug fra solen herhjemme. Manden får en lille portion med på arbejde i morgen og så har vi lidt til os selv til det lille mellemmåltid om eftermiddagen, så kan Elias og jeg lige dele sådan en sag og gnave lidt grønt i os ved siden af...






Mies GUDE-muffins (12-16 stk.)

2 æg
100 g sukker
Korn af ½ vanillestang
300 gram moste bananer
100 g rugmel
25 g solsikke kerner (jeg brugte hørfrø)
1½ spsk bagepulver
75 g friske blåbær (jeg brugte drænede, optøede blåbær)
1 spsk ingefærsaft

Pisk æg, vanillekorn og sukker luftigt. Mos bananen og vend det i massen. Bland mel, bagepulver og kerner og vend det i massen.
Riv ingefær og pres saften deraf. Vend derefter ingefærsaft og blåbær i dejen.

Fordel dejen i muffinformene og bag dem ved 175 grader i en forvarmet ovn i ca 20 min.

Rigtig god fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print