mandag den 30. oktober 2017

Fra begyndelsen og til nu...

Jeg startede bloggen her for 7 år siden, fordi jeg synes, der var et hul i blogland i forhold til inspiration til babymad, som ingen andre dækkede på daværende tidspunkt. Jeg brugte rigtig meget tid på at bekymre mig om min søns indtag af mad (hvilket jeg havde gjort fra han var spæd og ikke kunne amme) og jeg ville rigtig gerne dele det med nogen. Heldigvis var der rigtig god respons på de emner, jeg berørte og de opskrifter, jeg lagde op, men jeg gik i stå og i dag er der desværre ikke meget aktivitet her på bloggen.


"Velkommen på min blog MadMama - en blog der er dedikeret til mad for babyer og børn...Denne blog udspringer af, at jeg selv for nu snart 6 måneder siden havde en baby, som skulle starte på introduktion til fast føde og jeg havde ingen idé om, hvad man kunne give sin baby af forskellige slags mos og grød osv... Derfor er denne blog dedikeret til alle de mødre, som står i samme situation som jeg gjorde, men også til jer, som gerne vil have lidt inspiration til jeres babys og børns mad i hverdagen...Herhjemme er vi nu kommet dertil hvor baby spiser det samme som vi gør og dermed bliver introduceret til mange forskellige smagsindtryk. Jeg vil berette om hvad vores søn siger til de nye mærkelige påfund hans mor kommer med og så kan i jo selv vurdere om i har lyst til at introducere de slags forskellige madvarer til jeres barn.Jeg er ret streng, hvad angår indtaget af sukker hos mit barn og han får, så længe vi kan holde det, kun naturligt sukker - altså det der er i frugter. Jeg er obs på, at meget af det mad han indtager er af økologisk karakter, men jeg er ikke fanatisk. Min dreng er ikke bange for at prøve at stoppe nye ting i munden og smager det ham ikke første gang, så prøver han da bare igen, for at se om det stadig er lige surt/stærkt/sødt osv... Husk at der kan gå op til 10 gange hvis ikke mere til at barnet har vænnet sig til den nye smag, så giv ikke op, men pres heller ikke for meget på med bestemt slags mad - det kan give bagslag...Bloggen her vil give dig nogle gode tips, tricks og opskrifter til at få en god start på fast føde til dit barn, men vil også have fokus på mad til børn i alle aldre. Du kan nemt få et overblik ved at kigge på etiketterne, som fortæller dig, hvilke slags råvarer, der er brugt i maden og til hvilken aldersgruppe maden er beregnet.Har du spørgsmål eller kommentarer, så hold dig endelig ikke tilbage med at skrive. Så skal jeg på bedste vis forsøge at svare, så godt jeg nu kan. 
Tak fordi du læser med og rigtig god fornøjelse."


Dette var mit første indlæg på bloggen og jeg kan så fortælle jer, at der er sket en hel del siden... For det første, så er sukkerpolitikken gået noget i fløjten.

For det andet, er min store dreng meget selektiv omkring sit indtag af mad på grund af sin autisme (og deraf forøgede sanseindtryk). Det betyder, at hans primære kost består af rugbrødsmadder med spegepølse, leverpostej, remoulade og hvidløgs flødeost. 

Og for det tredje så er der kommet en lillesøster til, som ikke er tilhænger af hverken pasta og ris, men ellers grovspiser grøntsager i næsten alle afskygninger og kød i lange baner.

I 2015 gik jeg også pludselig fra at være på barsel og arbejdssøgende til at skulle få en hverdag op at stå med fuldtidsjob, et barn i dagpleje og et i børnehave, så alle ambitioner om at skabe en stor blog, hvor jeg kunne kanalisere min passion for børnemad, skrumpede ret så kraftigt ind til at være næsten ikke eksisterende...  


I et forsøg på en frisk start og i takt med, at både min mand og jeg selv har omlagt vores kost er mit fokus på at få rettet ind på sukkerpolitikken nu blevet aktuel igen. Derfor vil jeg også fremover dele nogle ret gode "Sundt Sødt" opskrifter eller opskrifter uden sukker med jer som inspiration. Jeg håber i stadig følger lidt med derude trods den massive stilhed og smid endelig en kommentar - det er så hyggeligt!

2 kommentarer:

  1. Kan godt lide dine madinput Agnethe, og selvom vi ikke lever sukkergorbudt forsøger vi også at holde lidt igen (dog svært nogle gange med 4 børn og travl hverdag)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Karin :) Jeg er heller ikke fan af forbud, men alt i moderate mængder lyder fornuftigt og jeg kender det jo med en travl hverdag, så kan jeg da også godt lige gribe til de lette løsninger og det vil jeg heller ikke have dårlig samvittighed over! Vi gør jo det bedste man kan, for at vores børn har det godt.

      Slet

Print