mandag den 13. februar 2012

Havregrød

Havregrød har altid været et hit hos mig selv som barn, men min dreng gad i hvert fald kun at have det i starten, hvis han måtte få mors med sukker og smørklat på... Det synes jeg ikke var nogen god idé at vænne ham til (selvom det smager rigtig godt!) så jeg begyndte også at lave min egen havregrød med alternativ topping (fx tørrede frugter og nødder) Baby får dog stadig med frugtmos i, da det er det han bedst kan lide - specielt en lækker blåbær/kirsebærmos eller pære/æblemos er bare GUF!

Her er en rigtig dejlig grundopskrift og du kan sagtens lave den aftenen før, så den bare lige skal varmes op om morgenen...

Havregrød
Du skal bruge:

1 dl havregryn (gerne øko)
1 dl vand
1 tsk. fedtstof
1 dl mælk (sødmælk eller MME)

Brng vand, mælk og havregryn i kog. Rør godt rundt under kogningen og lad det koge til det tykner og grøden bliver lind - det tager omkring 2-4 minutter. Tag herefter gryden af varmen og tilsæt fedtstoffet.

3 kommentarer:

  1. Er det 1 dl mælk også, der skal i? (du skriver bare 1 mælk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Mette
      Ja, det er 1 dl mælk - det vil jeg lige se at få rettet med det samme! Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette :)

      Slet
  2. Super :) tak skal du ha'

    SvarSlet

Print