mandag den 5. marts 2012

Pandekager med æblemos

Vi skulle lige prøve noget nyt herhjemme og i lørdags synes jeg lige, at den bette og jeg skulle dele lidt pandekager. Normalvis plejer jeg at spise mine pandekager med hindbærsyltetøj eller sukker, men hvilket eksempel ville det ikke sætte overfor Elias, når han ikke får sådan noget... Nej jeg besluttede mig for at prøve med æblemos i pandekagerne og hold nu op, hvor smagte det bare godt!

Det synes jeg i hvert fald... Elias var ikke voldsomt imponeret af hverken pandekagerne alene eller med fyld, men det var jo også helt nyt for ham. Vi skal nok lige prøve det nogle gange inden han gider det... Men jeg vil da lige dele min all time favoritopskrift på pandekager, som jeg har taget med mig helt tilbage fra da jeg havde hjemmekundskab i folkeskolen. Jeg har altid svoret til denne opskrift og holder på at pandekager bare ikke fås bedre end dette... Så hvis du har lyst til at kaste dig ud i pandekager med æblemos, så skal du have rigtig god fornøjelse!

Pandekager (10 stk.)
2 dl hvedemel
4 dl mælk
2 æg
1/4 tsk. salt
30g margarine

Rør mel og mælk til en jævning og pisk derefter æggene og salt i. Lad dejen hvile i 10 minutter.
Fedtstoffet kan enten bruges i flydende form til at starte med eller du kan varme det op på en pande og komme i dejen.
Bag pandekagerne over jævn varme til dejen er stivnet og kanten bliver lysebrun. Vend pandekagen og bag på den anden side. Læg den færdige pandekage over på en stor tallerken og dæk med en anden tallerken som låg, så pandekagerne ikke bliver kolde.

Server med syltetøj, æblemos, revet æble eller lign. Her er opskriften på ÆBLEMOS

Bon appetit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print